Hazlan Soccer......komuniti Riadhah



‘Aqal yang cerdas terletak pada badan yang cergas’ begitulah indahnya aturan hidup yang telah Allah tentukan untuk sekalian hamba-hambanya di muka bumi ini……….

Pada malam hari Ahad yang lalu,25 Jan 2009………IKHLAS Terengganu telah bejaya mengadakan Riadah jamaie yang bertemakan RIADAH TOWARDS IBADAH……… Aktiviti yang mendapat smabutan hangat ini bertempat di Hazlan Soccer yang terletak di kampong Gong Tok Nasek…….. dekatlah dengan rumah Hasbullah dan SMAKL.

Sememangnya kami , semua ahli IKHLAS telah diberitahu dan dimaklumkan bahawa satuy aktiviti akan diadakan sempena cuti kali ini …….namun rancangan awalnya untuk mengadakan rehlah di Lagoon (atau di mana-mana sahaja)….. bertukar menjadi satu perlawanan futsal yang sungguh hebat.

Pada malam hari sabtu…… ana menerima sms jemputan daripada Starboy….. berkenaan program tersebut.Ana terus menghubungi adi jiltukl untuk mendapatkan penjelasan.Kalau bab main bola atau futsal memang ana tarik diri awal-awal lagi….. tapi abang ana berpendapat bahawa ana patut pergi bagi memeriahkan dan meraikan jemputan tersebut.


Setelah istikharah…..alhamdulllah…….tepat jam 9.40 malam kami tiba di sana. Memang ramai yang sudah sampai…….. gembiranya rasa di hati dapat bersua muka kembali dengan hampir sebilangan teman-teman yang sudah lama kutinggalkan (ex-SMAKL)….ana seperti biasa ketawa dan terus ketawa dan terus ketawa……..

Inilah dia persona soccer malam itu………………

Perlawanan yang bermula tepat jam sepuluh malam itu berlangsung dengan penuh meriah dan hebat……….Ana seperti biasa juga takkan mencecahkan kaki menendang bola……ana sebenarnya jadi camera man malam tu.Meskipun ramai yang ajak ana main….ana rasa ana akan sscrew up kan majlis malamtu kalau ana main.Jadi it’s better for me to stay outdoor ……..dan yang paling penting analah Juice maker….dan food server…….air gula setupperware memang memaniskan air oren malam tu hingga habis dan kena bancuh sekali lagi.Alhamdulillah….renik peluh yang sihat diganti dengan tegukan nikmat yang lazat…..



Sebelum pulang……kami telah diberi pengisian rohani oleh pengerusi majlis(timb. Pengerusi IKHLAS),pengerusi IKHLAS dan Pc Zukri merangkap Pengurus Lepasan SMAKL Terengganu.Isu yang berkaitan masuliyyah terhadap tiga fakulti keinsanan,bedah Al-quran juga isu Ummah Islam Palestin menjadi tiga isu utama malam itu.Namun kalau ana tak buat hal dalam mana-mana event memang tak sah…..tapi hal apa….hehe….tak leh bagitahu……. Satakat itu sahaja.Seseiapa mahu laporan lengkap oleh SU IKHlas boleh kunjungi Group IKHLAS dalam masa terdekat. Salam.

0 comments:

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah
Powered By Blogger

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers

Powered By Blogger