perancangan manusia...perancangan Allah

assalamualaikum dan sobahul khair semua.....bertemu lagi dalam pagi yang cukup hening ini.... ingin sekali ana kongsikan sesuatu.....semalam ana cuba untuk excess internet di rumah tapi tidak berjaya kerana .....mungkin line busy.....maklumlah ana cuma menggunakan maxis broadband yang dimiliki abi...kat TRGN ni tak de pemancarnye ...

selepeas cuti selama sehari.....(berehat daripada mengingati accident yang menimpa)...ana telah siap menyediakan baju sukan (baju rumah kuning) untuk sama-sama menyertai latihan rumah sukan di SRIQ....sebab sudah dua hari dirancang tetapi tidak dapat dilaksanakan kerana hari hujan dan cuaca yang sangat tidak menentu...... tetapi lain yang dirancang..lain pula yang terpaksa ana lakukan......

setibanya sahaja ana di SRIQ...Mak Cik Ani terus sahaja menyedekahkan senyuman penuh makna ke pada ana (tanda-tanda awal ana kena ganti kelas)...so ana kena masuk kelas tahun 5 dan tahun 4.....mula-mula rasa macam tak suka..... pagi tu..lepas sahaja pelajar2 tu baca ma'thurat...Ust Rozi announce yang pelajar tahap satu sahaja yang akan ke padang TNB untuk latihan sukan.......the rest...masuk kelas pbelajar macam biasa......

ana pulak kena buat kerja (fotostat pamplet untuk Maulidur rasul)..lepas tu ikut sekali tengok latihan persembahan nasyid putera dan puteri ...... yang putera Sodik Mudrikah jadi solo.... yang puteri ..........Salma,Wan Fatimah,Che Engku Safiyyah n others jadi solo..... bolehlah tahan...kesian mak cik Nani terpaksa berhempas pulas ajar mereka (orang perempuan ni malu sikit).... yang laki pulak..... ada yang tak setuju dengan pemilihan lagu terutamanya Ali Ubaidah (monitor 5 An-Nur).....so ada yang tak nasyid .......paper pon.....marilah kita doakan agar majlis Sambutan Maulidur Rasul ini akan berjalan dengan lancar....katanya Ummi...Smaskl pun akan adakan sambutan Maulud pada hari Ahad sama dengan SRIQ kepada sesiapa x mana-mana sahaja yang ada kelapangan...marilah kita memeriahkan majlis ini.......wassalam

p/s -ana baru sahaja menyiapkan sebuah cerpen baru semalam (Bintang Itu Aku) kepada sesiapa yang berminat nak baca...boleh minta ya

2 comments:

Zai@uPNm said...

cerpen tue... ana berminat nak baca.. nak baca kat ner yek? -uzai@smaskl

syah93 said...

nk bca gak..

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah

jom emel saya !

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers