London Life - Day 6

Bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum wbt

Penulis memohon kemaafan kerana tidak mengupdate day 5 kerana day 5 penulis dan Aizat hanya duduk berehat di rumah Ismat. Malam itu sahaja kami bertiga ( penulis, Aizat dan Izzat ) yang baru pulang dari Southampton menghadiri Evening with Nouman Ali Khan di Lancaster Hotel, London dan insyaAllah penulis akan berkongsi pengisian tersebut di dalam entri yang lain kerana semalam penulis tiba di rumah agak lewat.

Hari keenam. Kami ( penulis, Aizat, Izzat dan Ismat ) keluar berjalan-jalan di sekitar London meskipun tempat yang kami lewati hanyalah 3 iaitu Kensington Park, London Science Museum dan .... kedai makan ( Subway dan Mr Fish ) tetapi ada beberapa perkara yang menarik berlaku hari ini

1) kami berjalan-jalan di sekitar London menaiki basikal. Sebagaiman diketahui umum, berbasikal adalah salah satu pengangkutan umum yang seringkali digunakan oleh masyarakat tempatan dan ada juga khidmat sewaan basikal berjumlah 2 pound sehari. Jadi kami bertiga menyewa basikal di Kensington Park dan mula berbasikal di sekeliling taman tersebut dan melewati Royal Albert Hall yang gah dan ( i wish i could go and perfom there ... haha ) dan mula memarkir di kawasan terdekat

shoot

Balik

Kensington Park

2) memasuki Science Museum, suasananya sama sahaja cumanya bahan pamerannya bersifat sains dan teknologi. Penulis berasa excited menyaksikan pameran sejarah perubatan dahulu kala dalam semua bidang. Yang paling best adalah kami bertiga ( penulis, Aizat dan Ismat ) menyaksikan 2 tayangan yang ditayangkan. satu tiket berharga 10 pound tetapi kami daftar bertiga jadi penjaga kaunter tersebut memberikan pass keluarga berjumlah 20 pund sahaja untuk kami. Selesai menyaksikan tayangan 3D mengenai Rahsia angkasa lepas, kam belum puas dan Aizat secara tiba-tiba teringatkan bahawa pembeli tiket tayangan satu boleh mendapatkan diskaun untuk tiket kedua. Jadi setelah bertanya ternyata kami hanya perlu membayar 10 pound sahaja untuk tayangan kedua bermakna setiap seorang hanya perlu membayar 10 pound sahaja untuk 2 tayangan tersebut dan tayangan kedua mengenai hidupan bawah laut ternyata seronok dan 'tidak puas'.

Science Museum

3) sewaktu melewati ruangan jualan bahan sains, penulis tidak dapat menahan diri untuk membeli beberapa benda yang penulis rasakan ' i have to have this ' hinggakan barangan tersebut berjumlah 31 pound dan penulis secara tidak sengaja telah menggunakan kad debit. aaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Penulis rasa sangat bersalah menzalimi kad tersebut ( haha ) dan merasakan 'Saeed, you have to repent. Itu suma dunia !!!!'

4) Kami bersarapan sekaligus makan tengahari di Subway namun Izzat berniat untuk makan fish and chips. jadi untuk makan malam ini kami meraikan keinginannya menikmati Fish n Chips namun adat di sini, Dine in lebih mahal berbanding Take Away jadi kami telah tersilap masuk ke kedai yang mahal. Namun begitu yang membuatkan penulis excited adalah 'Pot of Tea' yang penulis pesan berupa seteko kecil teh, sebekas kecil susu, gula segala dan cawan. Oh, ibaratnya hidangan kecil itu lebih best berbanding fillet ikan yang besar dan mahal itu.

InsyaAllah malam ini bertolak ke Cardiff dan kembara kami sudah hampir ke titik penghujungnya. Inilah yang di namakan 'Tuai padi antara masak, esok jangan  layu-layuan. Intai kami antara nampak, esok jangan rindu-rinduan' .... Saya sangat rindu kepada Ummi, Abi dan adik-beradik saya !

Abg H said...

Salam, Saeed. Bestnya merantau di kota London.

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah
Powered By Blogger

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku