twenty-sixth June

assalamualaikum w.b.t

kepada semua pembaca budiman sekalian,
di sini ingin penulis ceritakan kisah seorang lelaki
yang telah kehilangan peluang untuk mencari kawan
mula-mula seorang lelaki ini mengenali wajah seseorang
lelaki ini merasakan kawan tersebut sangat baik
lantas lelaki ini mahu bersahabat dengan kawan tersebut
tetapi lelaki ini tidak tahu mahu memulakan bagaimana
pada suatu hari ,lelaki ini menemui kawan tersebut di suatu tempat
lelaki ini masih belum berkesempatan untuk menegurnya
kerana lelaki ini juga punya urusan penting
selepas itu, lelaki ini menemui sekali lagi kawan tersebut di tempat lain
ketika lelaki ini cuba menegurnya
dia seperti tidak mahu mengenali lelaki ini
lelaki ini berasa hairan kerana sepanjang pemerhatiaannya
kawan tersebut sangat ceria dan peramah dengan kawan2nya yang sedia ada
lelaki ini berasa sangat hampa kerana pada tanggapannya
kawan tersebut juga ingin mengenalinya
lelaki itu merasakan bahawa mungkin mereka berdua belum kenal rapat
jadi lelaki itu sentiasa mencari peluang untuk menegurnya
hinggalah suatu hari lelaki tersebut sudah boleh menegurnya
tetapi lelaki itu tidak kuat lantas membiarka kawan tersebut
terkulat-kulat sendirian.........

apa pendapat anda tentang kisah pendek yang tak berapa menarik ini?

yope.....minggu in sepatutnya ana akan menghadiri mesyuarat fesilitator
mesyuarat tu akan diadakan sekaligus dengan majlis anugerah matri
mulanya ana akan pergi bersama abang tersayang ke sana
tetapi abang juga tak dapat pergi
terpaksa menghantar kakak da ku tersayang dan Kak Dhabit
ana disini juga tak dapat pergi kerana GPDP
GLOBAL PLAYER DEVELOPMENT PROGRAMME
prgram yang tak tahu nak certa pasal apa

kesian sahabat matri yang lain kerana tak dapat nak lepas rindu pada matri
juga tak dapat nak pergi ke sana untuk ambil hadiah
juga tak dapat nak bercerita ngan shbt2 n adik2 tentang
keseronokan belajar di uia ni dan sebagainya

juga ingin berkongsi sedikit tentang ....nantilah dah lewat......
nak bagitahu kepada semua.......
ana baru sahaja mengaupdate sekaligus mengaktifkan account frenster ana
jadi kepada sesiapa yang ada frenster dan yang ingin jenguk frenster ana
bolehlah taip alamat email ana ya......
mia_adramas@yahoo.com.my
maklumlah baru bertatih-tatih mesti kena bayak minta orang ajar....
syukran...........

3 comments:

MASTERMATH said...

salam, ana x tahu siapa 'kawan' yg akhi Saeed tujukn....
kalu itu terkena pada ana, ana harap dmaafkn salah silap ana...
x tahu nk ckp mcm mane, tp mungkin nta perlu kena knal lg kwan tu bkan shj dr segi luaran shj, bahkn dr segi dalamn..kalu boleh..

mcm mane cara ptuturn n fikirnnye

harap sekali lg dmaafkn jk ad salah silap sepnjng prkenaln kite...

kalu nk jelas kt sini mmg pnjng lebar juga, same2 kite sangka baik..
mungkin tanye on spot, kalu2 die ad masalah lain yg merungsinkn die n ape2 shj yg nta x tau...

saza s said...

wassalam...syukran MASTERMATH di atas nasihat tu.Maaf sebab bukan anta yang ana maksudkan sebab anta pun ana tak kenal siapa....anta ni siapa sebenarnya...bunyi macam dah lama keal.....

sedihnya bila kita tidak dipedulikan orang lainkan...tetapi ana selalu ingatkan diri ana...biar satu dunia bencikan kita itu adalah lebih baik kerana Allah sentiasa bersama hamba-hambanya yang mengingatinya.... doakan ana ya....syukran sekali lagi

lurv4Allah said...

awal2 ana fikir, apalah si saeed ni tulis sebab tak paham cerita tu..
lepas baca komen baru paham sikit2.. (",)iA, apa2 yang berlaku, kita kena sentiasa positif thinking..semoga dikurniakan kekuatan ya akh!

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah

jom emel saya !

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers