-tentang aqiqah-

apakah ini????

assalamualaikum w.b.t.....

selamat sejahtera buat semua yang dinaungi langit Allah, semoga pertolongan Allah bersama kita selalu....

alhamdulillah..kali ini ana ingin menceritakan tentang jamuan akikah yang telah diadakan di SMAKL pada JUmaat lalu selepas ijtimaam....

akikah ini sebenarnya disumbang oleh salah seorang kenalan abi yang meminta agar dirinya dirahsiakan.Hanya Allah dan abi yang tahu...i guess

saya sebenarnya sangat suka menghadiri jamuan keraian yang memberikan makanan pecuma seperti ini..tambahan pula ia diadakan di sekolah lama saya sendiri...feeling like being home..teringat zaman muda-muda dulu di SMAKL..everytime ada jamuan analah orang yang paling bersemangat membelasah segala lauk-pauk yang dihidangkan.... hehe..badan tak naik-naik pun..well that's the secret of being healthy..eat anytime you desire..especially during the lesson..hehe....don't take note on this!


pc Li selaku penyampai

ketika Ijtimaam berlangsung yang disampaikan oleh Pc Li merangkap boss an sewaktu berkhidmat di Sriq..beliau telah awal-awal mengingatkan kami semua bahawa ijtimaam kali ini akan dipanjangkan bagi menunggu lauk masak.... hehe.... yang mengantuk..tahanlah mata... yang khusyuk menulis..sampai tak cukup kertas....

finally..selepas menunggu dengan lama..siaplah lauk gulai kambing yang dimasak oleh Pc Saufi selaku ketua chef..dan dibantu oleh Mok n the gang yang menghuni dapur SMAKL... thanks Allah and thanks Pc n Mok n the gang yang telah pecah peluh memasak lauk yang sungguh sedap,menyelerakan dan manis pula isinya.....

suasana di waktu jamuan


kesian adik-adik SMAKL yang diarahkan untuk makan selepas Jumaat..lorrr...hehe.. selaku bekas pelajar SMAKL ana terus sahaja meyambar lauk-pauk tu dan makan dengan sedap dan lahapnya dihadapan mereka...hehe....tipu je..ana makan dengan mereka sekali hinggalah datang abi dan memarahi ana yang mengajak meraka makan sekali...

ala..relakslah abi..bukannya habis pun lauk ni kalau makan ngan diaorang...adakah ana berkata begitu..hehe..you think....

kerana Jumaat telah menjelang ana hanya sempat tambah sekali sahaja...ingatnya nak makan lima enam kali ke..baru best sikit..tapi kena ikut abi balik rumah terus..hish..sedih.........tapi...tanpa disangka-sangka..abi yang melihat ana makan dengan sungguh khusyuk dan mengkhusyukkan..telah membawa pulang sebekas lauk itu untuk santapan dirumah...hehe..sampai rumah pelagi..belasah sampai habis....tq abi

alhadulillah...Allah bagi juga ana jumpa Hasyimi di sana..hasyimi akan pulang ke UMP hari ini dan ..ana tak sempat jumpa dia di SMAKL kerana ada hal....ya Allah mudahkanlah urusan hasyimi agar dia juga boleh bersama ana ke mesir nanti.....

hasyimi ..ana doakan kita bersama

6 comments:

hood@sunny said...

sambil membelasah lauk pauk itu, jgn dilupa ummat islam yg kurang bernasib baik~

org kata, mknn yg berkat kene mkn sungguh2..

wallahua3lam

ballighna ramadhan ya rabb

saza s said...

kepada kak Hoodsunny...

hehe...datangnya Ramadhan sebagai peringatan agar kita turut merasai keadaan mereka yang kurang beruntung~

terima kasih di atas peringatan...

allahumma ballighna Ramadhan
selamat mempersiapkan diri menemui bulan agung

bangzai08 said...

syimi? saeed? mesir? apa hubungkait antara tiga element ini? cuba teka?

saza s said...

kepada bangzai08..

teki-teki yang anta reka tu tak de jawapanlah....

hehe..anta agak???

hasyimi said...
This comment has been removed by the author.
hasyimi said...

saeed ni pandai2 je main teka-teki...

makn lauk tu tak igt org lain pun...

dah lagi, letak gambar ana yg tgh makan, tak senonoh org tegok..

(=_=")

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah

jom emel saya !

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers