Arabella ~ Ma'rakah Mu'tah n Qal'ah karak

Bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum w.b.t.

diteruskan catatan kembara ke bumi Jordan

berpagi-pagi di dalam keimanan dan kesejukan yang membeku
tak sabar nak teruskan pengembaraan
oo... mcm ni rupanya bumi Jordan di waktu siang 

naturally frost
even sudah pukul 8 pagi, sampah yang membeku ini masih dibungkus ais
sangat sejuk 

menjadi budak nakal yang tidak mematuhi peraturan
ingatkan kat Mesir aje yang ade sign board macam nih
kat Mu'tah ni pun ade
dahla depan lagi sikit ada universiti ketenteraan mu'tah

menuju ke ma'rakah atau medan Mu'tah
teringat zaman-zaman belajar pasal perang mu'tah di tingkatan dua
besar sungguh sumbangan yang telah dicurahkan pahlawan-pahlawan Islam itu

Pelaut Rabbani menggayakan dua botol yang berisi ais yang diambil daripada kawasan ma'rakah
dahsyat betul kesejukannya 

medan ini menjadi saksi
jiwa utuh menjulang panji
kota janji kerana Ilahi

inilah dia Musyrif kami di Mu'tah
beliau tidak jemu-jemu bercerita itu dan ini sepanjang perjalanan

another beautiful view
masjid berdekatan 

agaknya ini gerbang kubu kot
cuma tinggal ini dan lantainya sahaja 

syuhada' perang Mu'tah
moga aku syuhada' yang dijanjikan jannah 

tugu ape entah nih
tak silap dia terang serba sedikit pasal peperangan Mu'tah 

makanan Jordan pertama yang singgah di mulutku
Humus yang lazat bersama falafil yang best berperisa udang
sampai tiga kali menambah ~

arrived at Qal'ah Karak 

sepanjang jalan tidur aje
sedar-sedar dah ada di puncak tanah tinggi
alhamdulillah tak berapa gayat sangat
Kubu Karak 

mendengar cerita daripada musyrif 

yang belakang berlubang-lubang tuh adalah tempat pemanah
ni macam kawasan dalam kubu
yang tuh semua pahlawan-pahlawan agama yang soleh dan gagah perkasa 

dalam Muzium yang terletak di dalam Kubu
macam-macam dia tunjuk sampai dah tak larat nak tengok ~

Alhamdulillah, allah pertemukan juga kami di sini (JORDAN)
insan yang sangat dikagumi, disegani, dirindui dan dicintai kerana Allah
walaupun sebenarnya karakter kami berdua sangat berbeza

jom menuju cahaya Ilahi !

tak tahu nak letak apa
ini mesti kes PO*O atau pun ada orang yang gatal-gatal nk snap 

andai mampu ku jerit, pasti akan ku khabarkan
aku mahu menjadi sepeti Salahudden
aku mahu mati Syahid!!!!!

kawasan di luar qal'ah 

kawasan istana Karak
ingatkan pintu masuk dia kat sini
rupanya kami tak masuk pun sini

semoga bermanfaat walupun ayat-ayat itu agak sengal sedikit
jazakumullah
wallahu'alam 

0 comments:

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah

jom emel saya !

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers