Arabella ~ Petra

bismillahirahmanirrahim
assaalamualaikum w.b.t.

mohon maaf sekiranya sambungan kali ini agak lambat. Memandangkan kelas sudah bermula maka terpaksalah membahagi masa secara bijak mengikut otak yang tak berapa bijak ini tetapi insyaAllah akan semakin bijak lepas ini. 

kali ini, hari yang kedua. Kalau ke Jordan, tempat pertama yang akan muncul di mulut orang adalah Petra. kawasan yang menempatkan peradaban kaum Nabi Soleh yang diberikan anugerah kebolehan mampu untuk menebuk gunung-ganang dan membina tamadun di dalam jirim berbatu itu. Alhamdulillah, apa yang penulis boleh katakan adalah Penat tetapi Mantap ~

so, lets the pictures do the talking shall we 

alhamdulillah, safely arrived here after a very long journey from Mu'tah
no idea actually how this man end up in the pictures

its a little bit warm and i misplace my hat at that time
which is so sad
jom ke Petra !
bayangkan dengan kad pelajar 1 dinar dan tanpa kad 50 dinar !!!
memang sah makcik pakcik orang puteh tu kena tipu

pemandangan batu dan gunung-ganang menghiasi kiri dan kanan perjalanan
kena melalui jalan yang agak panjang menuju ke kawasan bekas bandar
mengingatkan penulis pada perjalanan mendaki gunung sinai yang sangat memenatkan

nampak lubang-lubang itu, itulah antara kuil atau bangunan yang mereka cipta
ketika ini masih belum tiba di kawasan tersebut
otw

menghampiri The Siq
laluan yang direka khas untuk memudahkan perjalanan manusia dan pergerakan angin
merujuk kepada info yang di display di kawasan berhampiran 

jalan jauh ke Petra
di celah gunung ini, penulis sempat berpuisi 

dh sampai alhamdulillah
kuil pertama saat tiba
tidak dibenarkan masuk meskipun penulis meronta-ronta ingin lompat ke dalam sebab dah malas nak naik untuk tengok lagi beberapa kuil di atas lagi

andai diberi sayap, pasti sudah ku terbang melihat cipta tuhan
background - kuil yang pertama 

yg ni bukan kuil tetapi bangunan yang terletak di tepi kuil pertama
barang kali rumah manusia 

colloseum barangkali
dimana seperti stadium pemandangannya
dan mungkin di situ berdirinya ketua mereka untuk berkata-kata 

kuil ke tiga, yang ini terletak sedikit di atas bukit
pemandangan sangat indah , subhanallah ~

memandangkan senja sudah semakin hampir dan kepenatan pun semakin galak menggoda
kami hanya sempat berkunjung ke 3 kuil sahaja
barangkali panjang umur kita berjumpa lagi ~

jalanku pulang
binaan mereka sangat mengagumkan

subhanallah
pemandangan sunset di Petra antara keindahan yang tidak mampu dilupakan
sangat kagum dengan makcik pakcik orang puteh yang masih gagah pergi dan balik dengan gagahnya 

sepatutnya gambar ini atas sedikit
sebelum turun dari kuil ke 3

saya penat tapi masih nak shopping
berborong agak sakan di sini sehingga bila kira-kira balik
ya Allah, i just lost my 200 LE here ~

bila dah penat makanya, perut pun mestilah lapar
so, kita pekena seafood ye malam ini

mohon maaf kami tak dapat nk share dengan semua pembaca sebab penulis pun nak tambah lagi sebenarnya 
bila penulis menziarahi blog teman lain, rasa segan pun ada sebab mereka semua mengetanghkan isu yang sangat sensitif sekarang seperti Syria dan Palestin sedangkan penulis galak meletak gambar bercuti ke sana dan sini. Semoga lepas ini tertingkat deria untuk menulis isu-isu sejagat pula insyaAllah. Diletakkan di sini kisah nabi Salleh untuk tatapan semua

semoga Allah merahmati sekalian pembaca yang budiman 
amiin
wallahu'alam 

0 comments:

About Me

My photo
19 year old guy moderately looking person friendly and moderate nice,talkative and like to laugh always.Is very pleased with everyone who wants to talk and to make friends with him.Quite naughty but polite,shy but cheerful.May Allah bless anyone visiting this page.InsyaAllah

jom emel saya !

initial ME 2

initial ME 2
patah tumbuh hilang berganti..thanks Allah to Cik Ha n Family
pingbox-

Bersama - Devotees
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot

Visit Pewaris.Net
SahabatMusleemSahabatMusleem

ritma Ilahi

palestin dan Kita

blogger united

jom undi

Pewaris.Net's Top Blogs

komuniti PERUBATAN

kau di dalam bayanganku

aku tersenyum dalam gembiramu
kau menangis di celah kedukaanku
kala ku bermimpi di siang hari
kau hadir bila malam meniti
kita menyanyi di setiap langkah kaki
kita menyanyi pada baris alunan nurani

tapi aku tidak nampak
pada tanganmu yang bergerak
aku tidak lihat
pada senyumanmu yang tersurat
aku tidak merasa
pada jiwamu yang selalu bersama

hingga kini
aku karam dalam lautan emosiku
terpukul dengan gelombang melankoliku
di tengah arus tsunami hati
yang bergelojak tinggi
yang ku nanti kapal menyelamat
hanya aral harapan yang berselirat

ku ingin kau disampingku selalu
ku mahu mimpi kau dan aku bersatu
tapi mana mungkin impian terlaksana
belum pasti harapan menjadi nyata
bisakah gagak dan merpati
terbang sebelah menyebelah
tak mungkin berdiri sama tinggi
duduk pula sama rendah

namun hatimu bukan palsu
dan jiwaku bukan boneka baldu
disaat aku terus mimpikanmu
akan ku terus mencintaimu
akan ku selalu merinduimu
akan ku sentiasa menyayangimu
meskipun sejak dari mula ku tahu
kau hanya di dalam bayanganku

My Blog List

twittering

Followers